Το Έργο Flyover

 

Ανάδοχος: Ένωση Προσώπων ΑΒΑΞ Α.Ε. - ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε.

Αντικείμενο του έργου: μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή και λειτουργία της νέας ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής Θεσσαλονίκης (Flyover).

Η συνολική χρονική διάρκεια της Σύμβασης Σύμπραξης έχει οριστεί στα 30 έτη από τα οποία τα πρώτα τέσσερα αφορούν στην κατασκευαστική περίοδο και τα υπόλοιπα 26 αφορούν στην περίοδο παροχής υπηρεσιών λειτουργίας και συντήρησης του έργου.

Η νέα ανατολική περιφερειακή Θεσσαλονίκης θα αποτελέσει έναν από τους πλέον εμβληματικούς οδικούς άξονες της Ελλάδας με την μεγαλύτερη σε μήκος (4 χλμ) υπερυψωμένη ταχεία λεωφόρο στην χώρα.

 

ΕΡΓΟ FLYOVER

Το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει την αναβάθμιση της υπάρχουσας ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής οδού (ΑΕΣΠΕΡ), η οποία σχεδιάσθηκε την δεκαετία 1970-1980. Η υπάρχουσα ανατολική εσωτερική περιφερειακή οδός θα διευρυνθεί και θα εκσυγχρονιστεί σε μήκος 12 χιλιομέτρων. Παράλληλα θα κατασκευασθεί μία Υπερυψωμένη Λεωφόρος Ταχείας κυκλοφορίας (ΥΤΛ) μήκους 7,6 χλμ περίπου, πάνω από τη σημερινή ανατολική περιφερειακή οδό, που θα περιλαμβάνει, μεταξύ των άλλων τεχνικών, μία γέφυρα μήκους 4 χλμ. Η ΥΤΛ θα εξυπηρετεί την διαμπερή κυκλοφορία και δεν θα έχει ενδιάμεσους κόμβους. Κατά την διάρκεια της τετραετούς κατασκευαστικής περιόδου του έργου που είναι ευρέως γνωστό ως “Flyover”, πέραν των εργασιών που θα εκτελεσθούν στην ανατολική εσωτερική περιφερειακή οδό, επεμβάσεις θα γίνουν και στην δυτική εσωτερική περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα οι κάτοικοι της πόλης να απολαμβάνουν στο σύνολο του ένα σύγχρονο, ασφαλή περιφερειακό οδικό άξονα που θα δώσει ουσιαστικές λύσεις στο κυκλοφοριακό ζήτημα της Θεσσαλονίκης, αναβαθμίζοντας την υπάρχουσα περιφερειακή οδό με τρεις τρόπους:

  • Αύξηση της κυκλοφοριακής ικανότητας
  • Θεαματική βελτίωση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας, το οποίο τώρα υπολείπεται σημαντικά από αυτό ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου
  • Μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της οδού
  • Ενοποίηση της πόλης με τον πνεύμονα πρασίνου του Κεδρηνού Λόφου.

Βασικά Χαρακτηριστικά του Κατασκευαστικού Έργου

  • 12 χιλιόμετρα έργου
  • 9 ανισόπεδοι κόμβοι
  • 7,6 χιλιόμετρα υπερυψωμένης λεωφόρου ταχείας κυκλοφορίας με τις προσβάσεις αυτής
  • 4 χιλιόμετρα γέφυρας ταχείας κυκλοφορίας (Flyover)
  • 9 γέφυρες
  • 2 στέγαστρα
  • 1 σήραγγα
  • 20.000 συνολική χωρητικότητα οχημάτων/ώρα στις δύο κατευθύνσεις στην περιοχή της ΥΤΛ
  • Εκσυγχρονισμός και βελτιστοποίηση υποδομών και εγκαταστάσεων υφιστάμενου δικτύου, καθώς και στοχευμένες επεμβάσεις στο παράπλευρο οδικό δίκτυο.

Οφέλη από τη Λειτουργία του Έργου

  • Κυκλοφοριακή επάρκεια στον περιφερειακό και στους κόμβους του
  • Εκτροπή του 25 % -35 % της κυκλοφορίας στο επίπεδο +1
  • Μείωση χρόνου μετακίνησης σε όλα τα τμήματα της Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης - μείωση απρόβλεπτων συμβάντων και καθυστερήσεων
  • Σημαντική βελτίωση της οδικής ασφάλειας, με στόχο την μείωση των ατυχημάτων
  • Μείωση αέριων ρύπων στην ευρύτερη περιοχή Θεσσαλονίκης
  • Δημιουργία ενός ασφαλούς οδικού δικτύου δίχως την επιβολή διοδίων
  • Οικονομία για τους οδηγούς, καθώς μειώνεται ο χρόνος και το κόστος μετακίνησης
  • Βελτίωση της προσβασιμότητας από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη (Ευκαρπία Καλαμαριά)
  • Γρήγορη και ασφαλής πρόσβαση από και προς τους πιο κρίσιμους προορισμούς όπως ΠΑΘΕ, ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ, αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, Χαλκιδική
  • Ευκολότερη πρόσβαση στη Θεσσαλονίκη από τις γειτονικές πόλεις (Σέρρες, Γιαννιτσά, Κιλκίς, Κατερίνη)

Η Κίνηση Τώρα

Ενημερωθείτε τώρα για την κίνηση στον Περιφερειακό της Θεσσαλονίκης εδώ.

ΠΡΟΣΟΧΗ

ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ-ΕΚΤΕΛΟΥΝΤΑΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΔΥΟ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ-ΑΝΑΜΕΝΟΝΤΑΙ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ